Kort om selskapet

Sponsor Insight er Nordens største analyse- og rådgivningsselskap innen sponsing, publikumsopplevelser og fanengasjementet. Selskapet ble etablert i 2006 av en gruppe bestående av Nordens mest erfarne sponsoranalytikere.

I Sponsor Insight Norge er vi 17 ansatte, fordelt på ni ved vårt kontor på Ullevaal Stadion og åtte i vårt heleide medieanalyseselskap. Sponsor Insight Nordic har i dag ca. 50 medarbeidere og rundt 500 årlige oppdragsgivere. Virksomheten dekker Norden gjennom våre selskaper i Norge, Sverige og Finland.

Vår definisjon på sponsing er at det er kommunikasjon gjennom folks lidenskap.

Det er fellesnevneren for alle former for sponsing: man kommuniserer med målgrupper gjennom deres lidenskaper. Enten det er idrett, kultur, underholdning eller sosialt engasjement (organisasjoner) så er fellesnevneren at dette er noe som opptar folk på en annen måte enn mediekanaler generelt. Dette er vi spesialister på å forstå. Vi kan målgruppene. Vi vet hva som driver interessene og engasjementet deres - lidenskapene som vi kaller det - og hva som skaper effekt for sponsorer.